aSSaLaMuaLaiKuM..WeLCoMe To De IeMaN HeRbS..

PuSaT LaTiHaN DaN RaWaTaN HoLiSTiK NuRuL iMaN

PeRaWaTaN DaN PeRuBaTaN HoLiSTiK



@ SESI DIAGNOS DAN KAUNSELING

@ IRIDOLOGI (DIAGNOS MATA)

@ RAWATAN BEKAM AL-HIJAMAH (CUPPING - ANGIN DAN DARAH)

@ KIROPRAKTIK (RAWATAN TULANG BELAKANG)

UNTUK MENDAPATKAN RAWATAN SILA HUBUNGI HJ. RAMLY 013-3713500 DAN PN LAINI 013-2219722 UNTUK TEMUJANJI..TERIMA KASIH

KuRSuS BeKaM aL-HiJaMaH DaN iRiDoLoGi

Photobucket

KuRSuS BeKaM aL-HiJaMaH

TaRiKH : aKaN DaTaNg

MaSa : 9 pagi – 5 petang

BaYaRaN : RM300.00 (YuRaN,SiJiL,SeT BeKaM DaN NoTa)

KuRSuS iRiDoLoGi

TaRiKH : aKaN DaTaNg

MaSa : 9 pagi – 5 petang

BaYaRaN : RM150.00 (YuRaN,SiJiL, NoTa, PeNLiGHt, CaRTa MaTa & MaKaN TeNGaHaRi)

TeMPaT: - JiKa BeRMiNaT uNTuK MeNYeRTai KuRSuS..SiLa eMaiLKaN oR MSJ.. NaMa dan No. IC ke deiemanherbs@yahoo.com atau 013-3713500[HaJi Ramly Ahmad].. atau search facebook De Ieman
SiLa JeLaSKaN BaYaRaN DePoSiT RM50.00 SeLePaS BeRi NaMa DaN No.iC Ke aKauN [BiMB 12092020171412] [CiMB 14420070274524]

Monday, October 26, 2009

PeMaKaNaN YaNg MeNiNgKaTKaN iMuNiTi

Vitamin B Kompleks
Kumpulan vitamin B sangat penting dalam proses penukaran tenaga daripada makanan menjadi tenaga yang diperlukan. Seluruh vitamin B iaitu Thiamin (B1), Riboflavin (B2), Asid Pantotenik (B5), Asid Folik (B9) dan Cobalamin (B12) berfungsi bersama sebagai satu unit dan saling membantu untuk melakukan tugas dengan baik. Sebagai contoh, vitamin B9 (Asid Folik) bersama dengan vitamin B12 (Cobalamin) dapat menghasilkan sel DNA yang sihat. Kajian yang telah dijalankan mendapati kekurangan Asid Folik yang berterusan boleh menyebabkan kerapuhan DNA dan seterusnya menyebabkan peningkatan mutasi dan kesilapan replikasi DNA sehingga memberi peluang sel-sel kanser terbentuk.

Selenium
Selenium adalah mineral penting yang bekerja sebagai komponen antioksidan enzim Glutathion Peroside. Ia bergabung dengan beta karotena untuk menghalang kerosakan membran sel oleh radikal bebas. Selenium juga membantu mempercepat pengeluaran antibodi dan meningkatkan keupayaan makrofaj dan sel-sel pembunuh bacteria dan tumor. Kajian mendapati bahawa penduduk yang hidup di kawasan yang tanahnya mempunyai seratus kejadian kanser yang rendah.

Selenium memudahkan penyingkiran raksa dan kadnium daripada tubuh badan. Bentuk selenium yang terbaik ialah selenomethionin yang diekstrak daripada tumbuhan laut yang kaya dengan selenium.

Magnesium
Magnesium diperlukan untuk pengeluaran antibodi oleh limfosit B dan mengawal metabolisme vitamin C dan kalsium. Paras magnesium yang rendah boleh menjejaskan kecekapan kedua-dua nutrient tersebut.

Diet yang mengandungi fosfor yang berlebihan (makanan daripada sumber daging, makanan yang diawetkan dan minuman ringan) akan menghalang penyerapan magnesium dan zink.

Zink
Zink diperlukan untuk mengeluarkan hormon-hormon thymus yang akan membantu pematangan limfosit terutama limfosit T. Kekurangan mineral ini akan mempengaruhi tindak balas sistem imun.

Paras zink yang rendah lazimnya ditemui pada pesakit kanser paru-paru dan kanser prostat. Ini menunjukkan adanya hubung kait antara kemerosotan sistem imun dengan paras zink yang rendah di dalam tubuh.

Kalsium
Kalsium diperlukan untuk mengikat garam hempedu dan asid lemak yang dapat merosak alas epitel kolon dan menyokong penggandaan sel dengan cepat. Daripada kajian yang telah dijalankan, didapati penambahan kalsium sebanyak 1200-1500 miligram sehari mempunyai hubung kait dengan pengurangan polip adenoma kolon (suatu ketumbuhan jinak yang boleh berubah menjadi berbahaya). Bentuk kalsium yang paling baik ialah kalsium yang terikat seperti kalsium gluconate, kalsium lactate dan kalsium aspartate.

Asid Gama Linolenik (GLA)
Asid Gama Linolenik (GLA) merupakan salah satu daripada asid-asid lemak perlu. Kita seharusnya boleh memperoleh ia daripada minyak sayur yang tidak diproses di dalam diet seharian. Walau bagaimanapun, kebanyakan minyak sayur pada masa ini telah diproses sehingga paras GLA dalam minyak sayuran tidak mencukupi.

GLA amat berkesan untuk menentang virus yang mempunyai membran berlemak. Kemampuan antivirus dalam air susu ibu sebahagian besarnya disebabkan kandungan GLA dan kolostrum. Ia juga diperlukan untuk mencipta interferon – molekul penentang virus. Penurunan pengambilan EFA (Essential Fatty Acid = Asid Lemak Perlu) didapati selari dengan peningkatan masalah gangguan sistem imun seperti jangkitan virus, keletihan pasca virus, sindrom penyakit lelah, alahan arthritis rheumatoid dan lainnya.

Beta Glucan
Ia merupakan polisakarid semula jadi berantai panjang dan merupakan perangsang imun yang mujarab dan bersifat anti kanser. Ia mendorong makrofaj dan sel-sel pembunuh kepada keadaan yang bersedia untuk bertindak. Beta Glucan juga boleh merangsang pengeluaran sitokin dari makrofaj untuk menentang sel-sel kanser.

No comments:

MaRi BeRSaMa HPA

Photobucket
Senarai barang dalam Kit Niaga.
1. Fail Kit Niaga.
2. Borang Permohonan.
3. Kad Kuasa sementara. (Kad Eksklusif akan diterima dalam 2 minggu)
4. Pelan Pemasaran.
5. Senarai harga produk.(kini terdapat 261 produk pelbagai jenis)
6. Senarai Cawangan, Pusat Jualan dan Stokis.
7. Sijil-sijil.
Photobucket
Keistimewaan menjadi ahli HPA:
1.Yuran keahlian RM30.00 (Tiga Puluh Ringgit Malaysia sahaja) seumur hidup.
2.Kit ini boleh dibeli melalui pengedar-pengedar HPA,Cawangan HPA, Stokis HPA.
3.Katalog berjilid.
4.Perniagaan ini boleh diwarisi.
5.Peluang menikmati pelbagai bonus dan insentif yang disediakan. Terdapat 11 ganjaran bonus hebat dari HPA.
6.Diskaun harga untuk semua produk dari 20% – 25%.
7.Peluang menambah ilmu perawatan seperti bekam, akupunktur, refleksologi, kiropraktik, ilmu diagnos penyakit melalui tapak tangan, iridologi (anak mata), lidah dan denyutan nadi.
8.Pelan pemasaran yang begitu mudah adil dan sukses.
9.Berpeluang melabur dalam Koperasi Wahida HPA. Anggaran pulangan 10-25%.
10.Berpeluang menjana pendapatan 5 Angka menerusi Program Perkongsian Bijak Cemerlang HPA.
11.Dapat bersama-sama merpertingkatkan ekonomi Muslim

CaRi De IeMaN